Εσωτερικός  Κανονισμός  Λειτουργίας  του 2ου Δημοτικού Σχολείου  Μαρκοπούλου Μεσογαίας

Αγαπητοί γονείς και μαθητές,

Το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται αλλά αντιμετωπίζουν και δυσκολίες. Οι κανόνες έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις, ώστε η πρόοδος των μαθητών να πραγματοποιείται αποτελεσματικότερα.

Το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η πρόοδος των μαθητών, αλλά κι η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία κι η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.λπ.

Για να λειτουργήσει το σχολείο μας ομαλά και αποδοτικά θα πρέπει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.

Η τήρηση του Κανονισμού Λειτουργίας, που συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή και με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς και εκπροσώπου του Δήμου, θα βοηθήσει, ώστε το έργο και οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως εκπαιδευτικοί, να πραγματοποιηθούν χωρίς προβλήματα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Ταυτότητα του σχολείου

Ονομασία:  2ο Δημοτικό Σχολείο Μαρκοπούλου Μεσογαίας

Διεύθυνση: Μυρρινούντος 22                                                                                                                               

Τ.Κ.: 19003

Τηλ.: 2299025433-2299305901                         

e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Iστοσελίδα: 2dim-markop.att.sch.gr

Φιλοσοφία του Σχολείου

Στο Σχολείο μας επιδιώκουμε η μάθηση να είναι μια πλούσια, θετική εμπειρία. Στη διδασκαλία μας αξιοποιούμε ό, τι πιο σύγχρονο έχει να μας προσφέρει η παιδαγωγική επιστήμη, ενώ παράλληλα την υποστηρίζουμε αξιοποιώντας την εμπειρία τόσων χρόνων. Η γλωσσική καλλιέργεια αποτελεί κύριο στόχο και καλλιεργείται καθημερινά με τρόπο ουσιαστικό και λειτουργικό, τόσο σε γραπτό όσο και σε προφορικό επίπεδο. Παράλληλα εστιάζουμε στην ανάπτυξη της μαθηματικής γνώσης και στην καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης. Όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος αντιμετωπίζονται με την ίδια σοβαρότητα, αλλά και με τρόπο δημιουργικό, ώστε κάθε παιδί να έχει την ευκαιρία μέσα από αυτά να εκφράζεται, να δημιουργεί, να αξιοποιεί τα ταλέντα του, να επικοινωνεί.

Αποστολή – Όραμα

Οι σημερινοί μαθητές αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις σχετικά με το μέλλον τους. Για να αντιμετωπιστούν με επιτυχία και απ’ όλους, δεν φτάνουν μόνο οι γνώσεις αλλά χρειάζεται και η συνειδητοποίηση και η ανάπτυξη κάθε πλευράς των δυνατοτήτων τους: διανοητικών, ψυχοσωματικών, κοινωνικών. Η ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και η δημιουργία ενός κατάλληλου κλίματος, το οποίο θα διευκολύνει τη μάθηση και θα προάγει την ψυχοκοινωνική προσαρμογή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, είναι αυτά που θα οδηγήσουν τους μαθητές έτσι ώστε να γίνουν ολοκληρωμένοι και υπεύθυνοι πολίτες του 21ου αιώνα. Η ανάπτυξη της μοναδικότητας του κάθε μαθητή γίνεται μέσα από την καλλιέργεια της αίσθησης του «ανήκειν», τη συμμετοχή και την εμπιστοσύνη σε ένα κοινό σύστημα αξιών

.Σύντομο Ιστορικό

Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μαρκοπούλου Μεσογαίας

Α. Λειτουργία του Σχολείου

Το σχολικό έτος ορίζεται από την 1ηΣεπτεμβρίου έως τις 31 Αυγούστου, το διδακτικό έτος από 1 Σεπτεμβρίου μέχρι 21 Ιουνίου, ενώ τα μαθήματα ξεκινούν στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγουν στις 15 Ιουνίου. Το διδακτικό έτος χωρίζεται σε τρία τρίμηνα:

Α' Τρίμηνο: 11 Σεπτεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου

Β' Τρίμηνο: 10 Δεκεμβρίου – 10 Μαρτίου

Γ΄ Τρίμηνο: 10 Μαρτίου15 Ιουνίου

Εγγραφές: Η εγγραφή των μαθητών της Α΄ τάξης γίνεται από τους γονείς/κηδεμόνες από την 1η έως τις 20 Μαρτίου. Για την εγγραφή απαιτούνται τα δικαιολογητικά που ορίζει το ΥΠΑΙΘ  και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων και στην ιστοσελίδα του σχολείου εγκαίρως. Για τις εγγραφές (μετεγγραφές) μαθητών από και προς το σχολείο μας ακολουθείται η επίσημη διαδικασία. 

Διδακτικό ωράριο: Η έναρξη, λήξη, διάρκεια μαθημάτων και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘ (Π.Δ. 79/2017) και ανακοινώνεται στους γονείς/ κηδεμόνες και τους μαθητές με την έναρξη του διδακτικού έτους.

Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου: Το σχολείο μας εφαρμόζει το αντίστοιχο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις σχετικές αποφάσεις και εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Διαμορφώνεται από το Σύλλογο Διδασκόντων με βάση αυτές τις αποφάσεις και διανέμεται στους μαθητές κατά τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας του σχολείου. Τα μαθήματα ξεκινούν στις 8:15 μετά την πρωινή προσευχή και ολοκληρώνονται στις 13:15.

Απαραίτητη προϋπόθεση  είναι η αυστηρή τήρηση  της ώρας προσέλευσης   (8:00 – 8:15) και αποχώρησης   (13:15)  των μαθητών.

Για την ασφαλή μετάβαση και αποχώρηση των παιδιών απαιτείται πλήρης συμμόρφωση όλων (γονέων, κηδεμόνων, παιδιών) με τις υποδείξεις του Σχολείου.

                  

ΠΡΩΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟhttp://www.freeldsart.com/alarm-clock.htm&usg=__p5N9dvGHCW82AXtWKq0V4VgNOOU=&h=300&w=200&sz=9&hl=el&start=61&tbnid=syM-YGAByfwlvM:&tbnh=116&tbnw=77&prev=/images?q=clock+clipart&gbv=2&ndsp=20&hl=el&sa=N&start=60">

ΩΡΕΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

1η

8:15 – 9:00

2η

9:00 – 9:40

Διάλειμμα

9:40 – 10:00

ι

3η

                                                           10:00 – 10:45

4η

10:45 -  11:30

Διάλειμμα

11:30 – 11:45

11:45 – 12:25

Διάλειμμα

12:25 – 12:35

6η

12:35  -  13:15

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΩΡΑΡΙΟhttp://www.freeldsart.com/alarm-clock.htm&usg=__p5N9dvGHCW82AXtWKq0V4VgNOOU=&h=300&w=200&sz=9&hl=el&start=61&tbnid=syM-YGAByfwlvM:&tbnh=116&tbnw=77&prev=/images?q=clock+clipart&gbv=2&ndsp=20&hl=el&sa=N&start=60">

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

        Πρωινή Ζώνη

 

7:00 – 8:00

Απογευματινή ζώνη

1η

                                                13:15 – 14:00

                                            (Διατροφική αγωγή) 

Διάλειμμα

14:00 – 14:15 

2η

14:15- 15:00

(Μελέτη)

Διάλειμμα

15:00- 15:15

Πρώτη αποχώρηση

15:15-16:00

Μελέτη - Οριστική αποχώρηση

Αργίες

Σχολικές αργίες είναι:

  • 28η Οκτωβρίου
  •  23η Δεκεμβρίου - 7η Ιανουαρίου  (Χριστούγεννα)
  •  25η Μαρτίου  
  •  1η Μαΐου
  • Καθαρά Δευτέρα
  •  Μεγάλη Δευτέρα – Παρασκευή Διακαινησίμου   (Πάσχα)                                        
  •  21 Μαϊου (εορτή των Αγίων Κωνσταντίνου & Ελένης)
  •  Αγίου Πνεύματος 
  • Αγόρια: μπλε σκούρο παντελόνι, μπλε σκούρο γιλέκο, άσπρο  πουκάμισο, μπορντώ γραβάτα και μαύρα παπούτσια.
  •  Κορίτσια: μπλε σκούρα φούστα σε ίσια γραμμή, μπλε γιλέκο, άσπρο πουκάμισο, μπορντώ φουλάρι, μπλε σκούρο καλσόν και μαύρα παπούτσια.  

Εκκλησιασμός

Σε καθορισμένες μέρες και κατόπιν συνεννόησης με τον εφημέριο γίνεται ο κοινός εκκλησιασμός. Οι μαθητές έρχονται κανονικά το πρωί στο σχολείο και συνοδεύονται από τους δασκάλους τους στην εκκλησία.  Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας δείχνουν τον απαιτούμενο σεβασμό. Αφού έχει προηγηθεί η σχετική προετοιμασία, οι μαθητές μπορούν να κοινωνήσουν, αν το επιθυμούν.

Επισκέψεις – γιορτές

Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους κι οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογες κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται  το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται ανάλογα. Η συμμετοχή στις παρελάσεις είναι υποχρεωτική. Σε περίπτωση κωλύματος θα πρέπει να ενημερώνεται ο Διευθυντής με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/ κηδεμόνα.

Β. Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Μαθητές

  1. Φοίτηση  - απουσίες

Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι υποχρεωτική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών και μάλιστα χωρίς κάποιο σοβαρό λόγο (π.χ. υγείας), δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους. Οι απουσίες από τα μαθήματα καταγράφονται και καταχωρούνται καθημερινά στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Θεωρούνται δικαιολογημένες μόνο όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.α.) με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/ κηδεμόνα. Σε περίπτωση απουσίας του παιδιού λόγω ασθένειας για διάστημα μεγαλύτερο των τριών ημερών, απαιτείται ενημέρωση του/ της εκπαιδευτικού της τάξης και ιατρική βεβαίωση με την επάνοδο του παιδιού (κατά περίπτωση), στην οποία πρέπει να αναφέρεται η ασθένεια και να τονίζεται η δυνατότητα του παιδιού να παρακολουθεί μαθήματα χωρίς τον κίνδυνο μετάδοσης νόσου.

Εάν κάποιος γονέας/ κηδεμόνας χρειαστεί, για  ειδικό λόγο, να παραλάβει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως – την ίδια ημέρα και μέχρι τις 12:30- το Σχολείο.

Αναφορικά με τη συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του Σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας (ΑΔΥΜ) για τους μαθητές των τάξεων Α΄ και Δ΄, σύμφωνα με το νόμο 4229/2014, άρθρο 11, παρ. 2. Αν για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής για λόγους υγείας ζητείται απαλλαγή, πρέπει ο γονέας/κηδεμόνας να υποβάλει αίτηση απαλλαγής με σχετική ιατρική βεβαίωση στο Σχολείο  μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Για περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών απαλλαγής, η υποβολή των δικαιολογητικών πρέπει να γίνεται άμεσα.

Επίσης, η απαλλαγή από την παρακολούθηση του μαθήματος Θρησκευτικών για λόγους θρησκευτικής συνείδησης χορηγείται ύστερα από υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/1986 και από τους δύο γονείς/ κηδεμόνες, εκτός αν η γονική μέριμνα ασκείται από έναν γονέα, από 1η Σεπτεμβρίου έως και την 14η Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους.

  1. Άφιξη

Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται και να  τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος και ιδιαίτερα την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, διδακτικές επισκέψεις, εκδρομές). Για το λόγο αυτό παρακαλούνται οι γονείς/ κηδεμόνες, οι οποίοι μεταφέρουν με δικό τους μέσο μεταφοράς τα παιδιά τους στο Σχολείο, να είναι αυστηρά συνεπείς ως προς την ώρα άφιξης και αναχώρησης των παιδιών τους.

  • Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 8:00 ως 8.15 από την κεντρική είσοδο του σχολείου.
  • Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα, έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του και κατά τη διάρκεια του 1ου διαλείμματος (09:40-10:00) και όχι κατά τη διάρκεια του μαθήματος. 
  •  Το σχολείο, για την ασφάλεια των παιδιών,  διατηρεί τις θύρες εισόδου και εξόδου κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Η κεντρική είσοδος κλείνει στις 8:20.
  1. Αποχώρηση

Η αποχώρηση των μαθητών του πρωινού προγράμματος γίνεται στις 13:15.  Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. αδιαθεσία) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά, αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης και ο Διευθυντής, αφού υπογραφεί από τον γονέα/ κηδεμόνα ή το οριζόμενο από αυτόν πρόσωπο παραλαβής του μαθητή, σχετική υπεύθυνη δήλωση.

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα/ κηδεμόνα. Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου, που αποστέλλονται στα mail τους ή/ και από την ιστοσελίδα του σχολείου.

Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι, αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει. Σε κάθε περίπτωση αργοπορίας οι μαθητές θα παραμένουν σε χώρο του σχολείου και από εκεί θα γίνεται η παραλαβή τους από τους γονείς/ κηδεμόνες. Σε καμία περίπτωση δεν παραμένουν οι μαθητές μόνοι τους στο προαύλιο.

Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, ενώ τους περιμένουν μπροστά στην είσοδο του σχολείου. Η σχολική τροχονόμος φροντίζει για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών και πρέπει να ακολουθούν όλοι τις υποδείξεις της. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

  1. Ενδυμασία – Εμφάνιση

Συνιστούμε η καθημερινή εμφάνιση των μαθητών και των μαθητριών να είναι απλή και κυρίως άνετη (π.χ.: αθλητικές φόρμες και παπούτσια) για να επιτρέπει την χωρίς εμπόδια κίνηση των μαθητών στους χώρους του σχολείου και τη συμμετοχή τους στο παιχνίδι και τη γυμναστική χωρίς κινδύνους.  Οι μαθητές πρέπει να φροντίζουν καθημερινά για την ατομική τους καθαριότητα.  Ο τακτικός έλεγχος του τριχωτού της κεφαλής για ψείρες θεωρείται απαραίτητος και δεν πρέπει να υποτιμάται ο κίνδυνος από το παράσιτο αυτό. Σε περίπτωση εμφάνισης ψειρών  πρέπει να ενημερώνεται ο δάσκαλος της τάξης και να χορηγείται η σχετική φαρμακευτική αγωγή. Συνίσταται για την ατομική τους υγιεινή οι μαθητές να έχουν στην τσάντα τους τα απαραίτητα χαρτομάντιλα/ μωρομάντιλα.

Όταν το σχολείο συμμετέχει σε παρελάσεις πρέπει να παρουσιάζει μια ομοιόμορφη εικόνα και γι’ αυτό έχει ήδη επιλεγεί ως στολή για τους μαθητές των τάξεων Ε΄ και Στ΄ που συμμετέχουν:

  1. Διάλειμμα
  2. Μετά το τέλος της προσευχής ή με τη λήξη των διαλειμμάτων οι μαθητές κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη, συνωστισμό.
  3. Δεν επιτρέπεται στους μαθητές να παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας κατά την ώρα των διαλειμμάτων ή στους διαδρόμους, όταν ο καιρός είναι κατάλληλος ή να εισέρχονται στις αίθουσες άλλων τάξεων.
  4. Σε περίπτωση βροχής οι μαθητές παραμένουν εντός της αίθουσάς τους υπό την επίβλεψη δάσκαλου.
  5. Δεν επιτρέπεται σε καμιά περίπτωση η έξοδος μαθητή από το Σχολείο χωρίς ενημέρωση του υπεύθυνου δασκάλου ή της Διεύθυνσης και τη συνοδεία γονέα / κηδεμόνα.
  6. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να διακρίνονται για την καλή, ευπρεπή και καθαρή τους εμφάνιση. Το ντύσιμο των μαθητών πρέπει να είναι κόσμιο, ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες.
  7. Η συμπεριφορά των  μαθητών και των μαθητριών πρέπει να είναι ευγενική.
  8. Ο λεκτικός, σωματικός και ψυχικός εκφοβισμός, η χρήση ηλεκτρονικών μέσων και εφαρμογών (κινητών τηλέφωνων, facebook, κ.ά.) με σκοπό τον ευτελισμό της αξιοπρέπειας μαθητών και εκπαιδευτικών θεωρούνται σοβαρότατα παραπτώματα και τιμωρούνται, σύμφωνα με τις κυρώσεις που επιβάλλει η ΥΑ 10645/ΓΔ4 (ΦΕΚ 120/Β’/23–01–2018).
  9. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές δεν σηκώνονται όρθιοι, δεν συνομιλούν, δεν προκαλούν άσκοπα φασαρία.
  10. Οι μαθητές οφείλουν να έχουν τα απαραίτητα για τα μαθήματά τους και να μην τα ξεχνούν.
  11. Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα, τον εξοπλισμό και τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, ασχημίζει και υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο λειτουργούν πολλές ώρες την ημέρα.
  12. Μαθητές που κατ’ εξακολούθηση προκαλούν ζημιές και δε συμμορφώνονται με τους κανονισμούς σωστής συμπεριφοράς θα υποχρεώνονται στην αποκατάσταση των ζημιών.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο, στο χώρο που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους δασκάλους ο χώρος παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας μόνος του.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων. Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα, που πιθανόν αντιμετωπίσουν, απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα κάνουν γραμμές στο προαύλιο σε συγκεκριμένους χώρους που έχουν οριστεί για κάθε τάξη χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται και από εκεί τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα τη συγκεκριμένη ώρα.

Η μετάβαση στις αίθουσες διδασκαλίας γίνεται με τάξη, χωρίς συνωστισμό.

Για οποιοδήποτε θέμα, παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, απευθύνονται στον ανάλογο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας. Σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη, απευθύνονται στον Διευθυντή του σχολείου.

Εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία. Ανάλογη σχέση συνεργασίας και επικοινωνίας πρέπει επίσης να καλλιεργείται ανάμεσα σε αυτούς και τον Διευθυντή του σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων. Όταν έχουν διαφορετική άποψη, πρέπει να την υπερασπίζονται με επιχειρήματα και διάλογο. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να θεωρείται ισχυρή η άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας και αυτή ισχύει για τη σχολική μονάδα. Αυτή η δημοκρατική αρχή αποτελεί κανόνα της συλλογικής λειτουργίας του σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα και εκείνοι που διδάσκουν στα τμήματα της ίδιας τάξης έχουν ένα χώρο κοινής ευθύνης. Συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη, συνεργάζονται και  επιλέγουν κοινούς τρόπους για την αντιμετώπιση φαινομένων επιλήψιμης συμπεριφοράς μαθητών ή ορισμένων ειδικών περιπτώσεων που απαιτούν ιδιαίτερη φροντίδα, ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς εκ μέρους τους.

Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, οι σχέσεις τους με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία.

 Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου προωθούν, ενθαρρύνουν και οργανώνουν τόσο στο μάθημα όσο και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες την ενεργό συμμετοχή των μαθητών. Αξιοποιούν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα τους και τα ιδιαίτερα ταλέντα τους,  διευρύνουν διαρκώς τα όρια της συμμετοχής τους στις διάφορες δραστηριότητες και τους ωθούν να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.

Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του σχολείου καθώς και για την ευκοσμία της τάξης μέσα στην οποία διδάσκουν αλλά και του σχολείου γενικότερα. Παράλληλα, προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου μέσα στον οποίο φοιτούν.

Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του σχολείου. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται κατά την είσοδο και αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων καθώς και κατά την είσοδο και απομάκρυνσή τους από την αίθουσα διδασκαλίας.

Οι εκπαιδευτικοί τηρούν εχεμύθεια σε ό, τι αφορά τις αποφάσεις του συλλόγου των διδασκόντων, τις συζητήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών, τη βαθμολογία και, γενικά, σε όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.

Η ενημέρωση των γονέων/ κηδεμόνων των μαθητών γίνεται συστηματικά, προγραμματισμένα και όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία. Κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να γνωστοποιήσει την ημέρα και ώρα κατά την οποία θα μπορεί να δέχεται τους γονείς/ κηδεμόνες και να τους ενημερώνει λεπτομερώς και υπεύθυνα για την πρόοδο του μαθητή. Επίσης, ο εκπαιδευτικός, μπορεί να επικοινωνήσει με τον γονέα/ κηδεμόνα σε έκτακτη περίπτωση, εκτός της γνωστοποιημένης ημέρας και ώρας. Προς διευκόλυνση των γονέων/ κηδεμόνων η επικοινωνία μπορεί να γίνεται με κάθε πρόσφορο τρόπο (mail, τηλέφωνο).

Διευθυντής

Η Διευθυντρια  του σχολείου βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας μέσα στη σχολική κοινότητα. Είναι ο/η ηγέτης που ενδιαφέρεται για την υλοποίηση του οράματος, την οργάνωση και την πραγματοποίηση του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου καθώς και για την ικανοποίηση των αναγκών των εκπαιδευτικών και του υπόλοιπου προσωπικού. Οι αρμοδιότητες, οι ευθύνες και τα καθήκοντα του Διευθυντή του σχολείου περιγράφονται και προβλέπονται από την εκπαιδευτική νομοθεσία.

Επικοινωνεί με τους μαθητές με αγάπη, ενδιαφέρον και φροντίδα γι αυτούς και χρησιμοποιεί ανάλογα με την περίσταση  τον έπαινο, τις παραινέσεις, τις συμβουλές και, γενικότερα, θετικά κίνητρα.

Παρατηρεί τις  αποκλίσεις από τους κανόνες του σχολείου και τις αντιμετωπίζει με παιδαγωγική ευθύνη, κάνοντας τις αναγκαίες υποδείξεις, ανακαλώντας στην τάξη και επιβάλλοντας τα παιδαγωγικά μέτρα πειθαρχίας που έχουν προαποφασιστεί.

Η Διευθύντρια οφείλει να χρησιμοποιεί με δικαιοσύνη και χωρίς διακρίσεις τα οποιασδήποτε μορφής κίνητρα.

Η διευθύντρια επικοινωνεί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους γονείς/ κηδεμόνες, τους μαθητές και τα άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας εξασφαλίζοντας τη διοικητική και παιδαγωγική σχέση, αναγνωρίζοντας και  κατοχυρώνοντας τον ρόλο της κάθε πλευράς.

Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Η αγάπη και ο σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου και στην περιουσία των άλλων αποτελούν βασικές υποχρεώσεις των μαθητών. Για το λόγο αυτό φροντίζουμε όλοι μαζί να διατηρούμε τους χώρους καθαρούς, δε γράφουμε στα θρανία και τους τοίχους και δεν προκαλούμε φθορές στα έπιπλα και το εποπτικό υλικό. Κάθε ένας από εμάς είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει.

Με τον ίδιο τρόπο οι μαθητές φροντίζουν για την τάξη, την καθαριότητα και την καλαισθησία των σχολικών αιθουσών, αφού είναι ο ιδιαίτερος χώρος τους, όπου παραμένουν και εργάζονται πολλές ώρες. Το σχολείο φροντίζει να διατηρούνται καθαροί όλοι οι βοηθητικοί χώροι, διάδρομοι, τουαλέτες, κ.λπ. Οι μαθητές σέβονται τις προσπάθειες του σχολείου και συμβάλλουν στη διατήρηση των χώρων αυτών καθαρών.

Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στα διαλείμματα κατά την είσοδο και έξοδο των μαθητών από την αίθουσα διδασκαλίας για την πρόληψη ατυχημάτων. Για την ασφάλειά τους όλοι οι μαθητές παίζουν και κινούνται  στους ορισμένους από το σχολείο χώρους και ανεβοκατεβαίνουν τις σκάλες με ιδιαίτερη προσοχή.

Δεν επιτρέπονται στο σχολικό χώρο έντυπα, περιοδικά και κάθε είδους υλικό που δεν έχει σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Αποφεύγουμε επίσης να φέρνουμε στο σχολείο είδη αξίας, μεγάλα χρηματικά ποσά, συσκευές αναπαραγωγής ήχου ή/και εικόνας, ηλεκτρονικά παιχνίδια, επικίνδυνα αντικείμενα και αντικείμενα που η χρήση τους μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια όλων μας. Η χρήση κινητών τηλεφώνων είτε στους χώρους του σχολείου είτε κατά τη διάρκεια των εκπαιδευτικών επισκέψεων απαγορεύεται σύμφωνα με την Υ.Α 132328/Γ2/7-12-2006 όπως συμπληρώθηκε με την Υ.Α 100553/Γ2/4-9-2012 του ΥΠΑΙΘ.

Η προσοχή και η σχολαστική τήρηση των οδηγιών του Σχολείου επιβάλλονται  για λόγους ασφάλειας των μαθητών και για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Σχολική εργασία

Οι μαθητές παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια και μόνο ό, τι χρειάζεται για τη σχολική εργασία τους. Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι, αυτή είναι σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο των μαθητών και αποτελεί επανάληψη, συμπλήρωμα ή προέκταση της εργασίας στην τάξη. Υπάρχει πρόβλεψη και φροντίδα να μην υπερβαίνει τις δυνατότητες του μαθητή και να μπορεί να γίνει από τον ίδιο μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα, ανάλογο της τάξης και της ηλικίας του. Εναρμονίζεται πάντα με τις με αριθμ. Φ.12/428/85241/Γ1/18-8-2003 και Φ.12/342/35602/Γ1/9-5-2005 εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ με θέμα: «Κατ’ οίκον εργασίες».

Για  τους λόγους αυτούς, η εργασία θα ωφελήσει το μαθητή αν εκτελεστεί από τον ίδιο, χωρίς παρέμβαση των γονέων/κηδεμόνων πέρα από κάποια επίβλεψη, ενθάρρυνση και καθοδήγηση.

Επίδοση και αξιολόγηση μαθητών

 Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη ξεχωριστή προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Αυτό κάνει δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης και αξιολόγησης του μαθητή. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει σωστά κάθε πρόβλημα προσαρμογής των μαθητών και αφομοίωσης των κοινωνικών κανόνων. Έτσι, κάθε φορά πρέπει να επιλέγει τους κατάλληλους διδακτικούς και παιδαγωγικούς χειρισμούς και να τους προσαρμόζει στις ανάγκες των μαθητών του. Ο εκπαιδευτικός που γνωρίζει την οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση των μαθητών του, αντιμετωπίζει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματά τους και φροντίζει να εξασφαλίσει την τάξη, την ησυχία, το ήρεμο κλίμα και την αρμονική συνεργασία όλων. Η αρμονική συνεργασία επιτυγχάνεται με τη δίκαιη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού, τον παιδαγωγικό τρόπο επικοινωνίας και τον τρόπο με τον οποίο αξιολογεί τους μαθητές του. Η αξιολόγηση των μαθητών συνδιαμορφώνεται από:

·         Τη συμμετοχή του στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης.

·         Την καθημερινή προφορική επίδοσή του στο μάθημα της ημέρας.

·         Την επίδοσή του στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες.

·         Την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχει για το σπίτι.

·         Τη συμμετοχή και συμπεριφορά του στην ομάδα που ανήκει.

·         Τη γενική συμπεριφορά του απέναντι στους συμμαθητές και τους δασκάλους του

Στο τέλος κάθε τριμήνου ο εκπαιδευτικός αξιολογεί τη συνολική επίδοση των μαθητών του και παραδίδει τη βαθμολογία στον Διευθυντή. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφασίζει την ημερομηνία κατά την οποία οι γονείς/ κηδεμόνων θα ενημερωθούν  για την πρόοδο των παιδιών τους και θα πάρουν τους ελέγχους προόδου. Η προσέλευση  των γονέων/ κηδεμόνων στις συναντήσεις που ορίζονται από το σχολείο είναι απαραίτητη.

Σχολικές Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά ξεχωριστών δραστηριοτήτων,  εντός και εκτός σχολικού χώρου,  που στόχο έχουν τη σύνδεση της  σχολικής και  της κοινωνικής ζωής. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά δοκιμάζουν και εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινότητα, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντές τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα καινοτόμα προγράμματα (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικής Αγωγής, κ.λπ.). Για το λόγο αυτό, το σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/ κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις που οργανώνει το Σχολείο.

Συμπεριφορά – Δικαιώματα - Υποχρεώσεις

Βασική αποστολή της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η πνευματική καλλιέργεια και η σωστή αγωγή των μαθητών. Για την επίτευξη αυτών των στόχων και την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής κοινότητας, οι μαθητές κάθε τάξης μαζί με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό συναποφασίζουν και καθιερώνουν κάποιους κανόνες, οι οποίοι στηρίζονται στα δικαιώματα κάθε παιδιού στο σχολείο.

Κάθε μαθητής δικαιούται:

1. Να απολαμβάνει το σεβασμό των εκπαιδευτικών και των συμμαθητών του, τόσο κατά την ώρα του μαθήματος στην τάξη, όσο και κατά το χρόνο εκτός τάξης (διαλείμματα, μετακίνηση με τα σχολικά λεωφορεία, περίπατοι, εκδρομές κ.λπ.).

2. Να ζητά διευκρινίσεις για το μάθημα, να διατυπώνει σκέψεις και κρίσεις, να εκφράζει απορίες και γενικότερα να επιδιώκει την πληρέστερη κατανόηση του μαθήματος.

3. Να αναλαμβάνει εργασίες και για αντικείμενα που τον ενδιαφέρουν και να ζητά τη βοήθεια των εκπαιδευτικών  του για τη μέθοδο, το σχεδιασμό, τις βιβλιογραφικές πηγές κ.λπ.

4. Να παίρνει μέρος σε όλες τις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες του σχολείου (εκδρομές, θεατρικές επισκέψεις, ανταλλαγές, σχολικές γιορτές, εκπαιδευτικά προγράμματα, αθλητικές συναντήσεις, διαγωνισμούς επιστημονικών και κοινωνικών φορέων κ.λπ.).

5. Να παρακολουθεί την ενισχυτική διδασκαλία του σχολείου, όταν διατίθενται ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου για αυτό το σκοπό και οι εκπαιδευτικοί του κρίνουν ότι είναι απαραίτητη ή χρήσιμη. Ακόμα δικαιούται να ζητήσει τη βοήθεια του εκπαιδευτικού του σε προσωπική βάση, ώστε να επιλύσει συσσωρευμένες απορίες για το μάθημα και να ζητήσει απαντήσεις, διευκρινήσεις κ.λπ. που θα τον διευκολύνουν να παρακολουθήσει καλύτερα την εξέλιξη του συγκεκριμένου μαθήματος. Η βοήθεια αυτή μπορεί να δοθεί, ύστερα από συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό στο χρόνο που θα θεωρήσει ο εκπαιδευτικός κατάλληλο και φυσικά στο χώρο του σχολείου.

7. Να λαμβάνει γνώση του αξιολογημένου γραπτού δοκιμίου του (test, ωριαίο διαγώνισμα κ.λπ.) και να ζητά καλόπιστα διευκρινίσεις για το βαθμό του.

8. Να ζητά περισσότερες ασκήσεις για τον εαυτό του, όταν θέλει να εμπεδώσει κάποια ενότητα καλύτερα.

9.  Μέσα σ’ ένα δημοκρατικό περιβάλλον να εκφράζει την άποψή του.

10. Να συμμετέχει δημιουργικά στην ομάδα του.

11. Να παίζει και να ψυχαγωγείται κατά την ώρα των διαλειμμάτων.

12. Να  χρησιμοποιεί τους χώρους και τα μέσα του σχολείου.

13. Να επαινείται και να αμείβεται ηθικά για κάθε προσπάθεια που καταβάλλει προς όφελος δικό του ή των συμμαθητών του.

14. Να του παρέχεται περιβάλλον ψυχολογικής και σωματικής ασφάλειας.

Υποχρεώσεις (συμπεριφορά) μαθητών

Οι υποχρεώσεις πηγάζουν από τα δικαιώματα, που κάθε παιδί αναντίρρητα έχει. Κάθε παράβαση των παραπάνω δικαιωμάτων και υποχρεώσεων συνιστά παράπτωμα. Το σχολείο μας υιοθετεί την πρακτική της επανορθωτικής συμπεριφοράς και όχι της τιμωρίας. Σε περίπτωση απρεπούς συμπεριφοράς ο μαθητής ή η μαθήτρια μαζί με τον εκπαιδευτικό συζητούν και συναποφασίζουν για τον τρόπο επανόρθωσης, με στόχο όλα τα παιδιά να νιώθουν ασφαλή, χαρούμενα και ευτυχισμένα στο σχολικό περιβάλλον.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑΜΕΤΡΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ

Βασικός στόχος της σχολικής κοινότητας για την προώθηση του παιδαγωγικού έργου είναι η ανάπτυξη σε κάθε μαθητή της ικανότητας της αυτοπειθαρχίας στην τήρηση των κανόνων.  Όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας πρέπει να σέβονται και να τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου. Όλοι πρέπει να γνωρίζουν ποια συμπεριφορά είναι ανεκτή και ποια όχι από το σχολείο. Όταν ένας μαθητής παραβιάζει συστηματικά τους κανόνες συμπεριφοράς, προβλέπονται μέτρα ανάλογα με τις πράξεις και τη συμπεριφορά του. Τα πειθαρχικά μέτρα: 

  • Επιβάλλονται μόνο όταν ο δάσκαλος έχει εξαντλήσει όλα τα παιδαγωγικά μέσα που βασίζονται στον διάλογο και την πειθώ με το μαθητή και τους γονείς/ κηδεμόνες.
    • Δεν προσβάλλουν την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα του μαθητή.
    • Δεν χρησιμοποιούνται ως απειλές ή εκφοβισμό, αλλά ως συνέπεια.
    • Επιβάλλονται πρωτίστως για την προσωπική νουθεσία και όφελος του μαθητή, αλλά και για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των άλλων μαθητών και η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. 
      • Παρατήρηση από τον δάσκαλο (1η και 2η).
      •  Επίπληξη από τον δάσκαλο.
      • Παρατήρηση από τον Διευθυντή.
      • Τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα/ κηδεμόνα. 
      • Επίπληξη από τον Διευθυντή και κλήση του γονέα/ κηδεμόνα στο σχολείο για κοινή αντιμετώπιση του προβλήματος.
      • Μαθητής και εκπαιδευτικός ακολουθούν εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαχείρισης προβληματικής συμπεριφοράς μαθητή και προσυπογράφουν Συμβόλαιο Πρέπουσας Συμπεριφοράς. Σε κάθε περίπτωση του 2ου σταδίου ενημερώνεται ο γονέας/ κηδεμόνας.
      • Καλεί τους γονείς/ κηδεμόνες του μαθητή και μαζί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. 
        • Καλεί τον/τη σχολικό σύμβουλο και σε συνεργασία με τους γονείς/ κηδεμόνες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. 
      • Έχει τη δυνατότητα, αν το κρίνει σκόπιμο, να ζητήσει τη βοήθεια παιδοψυχολόγου ή άλλου ειδικού επιστήμονα με τη σύμφωνη γνώμη και συνεργασία του γονέα/ κηδεμόνα. 
      • Μετά τη αναλυτική εξέταση του θέματος και τη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων, ο Σύλλογος Διδασκόντων παίρνει την τελική απόφαση. Ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να αποφασίσει, αν το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και επαναλαμβανόμενο, την αλλαγή τμήματος του μαθητή.
        • Ως τελευταία λύση μπορεί να προταθεί η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος με τη σύμφωνη γνώμη του γονέα/ κηδεμόνα.
  • Αν βρίσκονται στην αυλή, απομακρύνονται από κτίρια, τοίχους, δέντρα, στύλους.
  • Αν βρίσκονται στην τάξη, προφυλάσσονται κάτω από το θρανίο τους μέχρι τη λήξη του συναγερμού.
  • Διατηρούν τη ψυχραιμία τους.
  • Δεν φωνάζουν και δε σπρώχνουν.
  • Ακολουθούν την προκαθορισμένη διαδρομή.
  • Συγκεντρώνονται στους καθορισμένους χώρους.
  • Παραμένουν στο χώρο συγκέντρωσης, μέχρι να δοθεί το σύνθημα για τη λήξη του συναγερμού, που είναι ένα συνεχές κτύπημα του κουδουνιού.
  • Φτάνοντας στο σχολείο αφήνω την τσάντα μου στο καθορισμένο σημείο και περιμένω στην αυλή.
  • Όταν χτυπήσει το κουδούνι, μπαίνω στη σειρά του τμήματός μου για πρωινή προσευχή και είσοδο στην τάξη.
  • Κάθομαι στη θέση μου και ετοιμάζω τα πράγματά μου χωρίς καθυστερήσεις.
  • Προσέχω την ώρα του μαθήματος και δεν ενοχλώ τους συμμαθητές μου.
  • Αν δεν καταλαβαίνω κάτι, ζητώ το λόγο ευγενικά για να μου λυθεί η απορία.
  • Συνεργάζομαι με τους συμμαθητές μου. Σέβομαι και ενθαρρύνω την προσπάθεια των συμμαθητών μου και γενικά συμπεριφέρομαι στους άλλους όπως θέλω να μου συμπεριφέρονται κι εκείνοι.
  • Αν έχω σοβαρό λόγο να βγω έξω, ζητώ διακριτικά την άδεια.
  • Όταν κτυπά το κουδούνι για διάλειμμα, βγαίνω ήρεμα έξω παίρνοντας ότι μου χρειάζεται (φαγητό, νερό) και η αίθουσα αδειάζει για να αεριστεί.
  • Την ώρα του διαλείμματος κινούμαι και παίζω στους χώρους που έχουν οριστεί.
  • Παίζω ήρεμα σεβόμενος τους κανόνες, λύνω τις όποιες διαφορές μου με συζήτηση και για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθύνομαι στους εφημερεύοντες.
  • Με το κτύπημα του κουδουνιού για μάθημα, μπαίνω στη σειρά του τμήματός μου και περιμένω το δάσκαλο/α για την επιστροφή στην τάξη.
  • Ετοιμάζω την τσάντα μου και αφήνω το θρανίο μου καθαρό.
  • Παίρνω τα προσωπικά μου είδη (μπουφάν, μπλούζες. καπέλο) για τα οποία είμαι υπεύθυνος.
  • Περιμένω στον χώρο που έχει οριστεί για την αναχώρηση μέχρι να έρθουν να με παραλάβουν οι δικοί μου άνθρωποι.
  • Διατηρώ τα βιβλία και τα τετράδιά μου καθαρά και τακτοποιημένα και βάζω στην τσάντα μου μόνο τα απαραίτητα σύμφωνα με το πρόγραμμα.
  • Φροντίζω για τη διατήρηση της καθαριότητας όλων των χώρων.
  • Προσέχω και δεν προκαλώ φθορές στα πράγματα του σχολείου μου (θρανία, καρέκλες, πίνακες, τοίχους).
  • Σέβομαι τα πράγματα των συμμαθητών μου όπως τα δικά μου και αν βρω κάτι που δεν μου ανήκει, το παραδίδω στο δάσκαλό μου.
  • Συμπεριφέρομαι με ευγένεια και σεβασμό προς όλους.
  • Προσφέρω τη βοήθειά μου σε όσους τη χρειάζονται.
  • Συμμετέχω ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες - εκδηλώσεις του σχολείου.

Τα είδη των πειθαρχικών μέτρων επιβάλλονται στο μαθητή ανάλογα με την συμπεριφορά του από τον δάσκαλο, τον Διευθυντή και το Σύλλογο Διδασκόντων. Συνοπτικά τα στάδια επιβολής των πειθαρχικών ποινών σε μαθητή που συνεχίζει να έχει συστηματικά μη αποδεκτή συμπεριφορά είναι:

1ο Στάδιο 

  • Παρατήρηση από τον δάσκαλο (1η και 2η).
  •  Επίπληξη από τον δάσκαλο.
  • Παρατήρηση από τον Διευθυντή.
  • Τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα/ κηδεμόνα. 
  • Επίπληξη από τον Διευθυντή και κλήση του γονέα/ κηδεμόνα στο σχολείο για κοινή αντιμετώπιση του προβλήματος. 

2ο Στάδιο

Εάν, παρά τη λήψη των παραπάνω πειθαρχικών μέτρων, ο μαθητής δε βελτιώσει τη συμπεριφορά του και συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια παραβατικότητα, τότε επιβάλλονται πρόσθετα μέτρα: 

  • Μαθητής και εκπαιδευτικός ακολουθούν εκπαιδευτικό πρόγραμμα διαχείρισης προβληματικής συμπεριφοράς μαθητή και προσυπογράφουν Συμβόλαιο Πρέπουσας Συμπεριφοράς. Σε κάθε περίπτωση του 2ου σταδίου ενημερώνεται ο γονέας/ κηδεμόνας. 

3ο Στάδιο

Εάν, παρά τη λήψη των παραπάνω πειθαρχικών μέτρων, ο μαθητής δε βελτιώσει τη συμπεριφορά του και συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια παραβατικότητα, τότε το θέμα παραπέμπεται προς συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και προχωρεί στις παρακάτω ενέργειες: 

  • Καλεί τους γονείς/ κηδεμόνες του μαθητή και μαζί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. 
    • Καλεί τον/τη σχολικό σύμβουλο και σε συνεργασία με τους γονείς/ κηδεμόνες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. 
  • Έχει τη δυνατότητα, αν το κρίνει σκόπιμο, να ζητήσει τη βοήθεια παιδοψυχολόγου ή άλλου ειδικού επιστήμονα με τη σύμφωνη γνώμη και συνεργασία του γονέα/ κηδεμόνα. 
  • Μετά τη αναλυτική εξέταση του θέματος και τη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων, ο Σύλλογος Διδασκόντων παίρνει την τελική απόφαση. Ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να αποφασίσει, αν το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και επαναλαμβανόμενο, την αλλαγή τμήματος του μαθητή.
    • Ως τελευταία λύση μπορεί να προταθεί η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος με τη σύμφωνη γνώμη του γονέα/ κηδεμόνα.

 

Γ. Συνεργασία/ επικοινωνία Σχολείου – Γονέων/Κηδεμόνων

Ως φυσικός κηδεμόνας του παιδιού αναγνωρίζεται  ο πατέρας ή η μητέρα του. Σε περίπτωση απουσίας του φυσικού κηδεμόνα, αυτός ορίζει γραπτώς τον αντικαταστάτη του.Οι κηδεμόνες:

α) Εγγράφουν το μαθητή  και αναλαμβάνουν όλες τις υποχρεώσεις προς το σχολείο, που απορρέουναπό την ιδιότητά τους.

β) Κατά τη διάρκεια της φοίτησης των παιδιών που βρίσκονται κάτω από   την   κηδεμονία  τους,  παρακολουθούν  τα παιδιά με το μεγαλύτερο δυνατό ενδιαφέρον, εποπτεύουν και ελέγχουν την τακτική φοίτησή τους στο σχολείο, την επιμέλεια, τη συμπεριφορά και το ήθος τους. Οφείλουν να γνωστοποιούν στον δάσκαλο της τάξης και στον Διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

γ) Ειδοποιούν αμέσως γραπτά ή προφορικά τον Διευθυντή για την αιτίααπουσίας των κηδεμονευομένων τους.

δ) Όταν κληθούν, προσέρχονται στο σχολείο γιαζητήματα που αναφέρονται στους κηδεμονευομένους τους.

ε) Σε οποιαδήποτε αλλαγή στην οικογενειακή κατάσταση  οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ενημερώνουν το σχολείο και να προσκομίζουν τα απαραίτητα έγγραφα.

στ) Σε οποιαδήποτε αλλαγή των στοιχείων επικοινωνίας οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ενημερώνουν το σχολείο.

Οι γονείς/ κηδεμόνες δικαιούνται να έχουν πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το παιδί τους και για αυτό ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλο της τάξης.

Για οποιοδήποτε παιδαγωγικό ή διδακτικό θέμα αλληλοενημέρωσης γονέων/ κηδεμόνων και εκπαιδευτικών, πραγματοποιείται ανάλογη συνάντηση, σε χρόνο μη διδακτικής εργασίας. Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι γονείς/ κηδεμόνες επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν ραντεβού με τη Διεύθυνση ή τον εκπαιδευτικό.

 Οι γονείς/ κηδεμόνες οφείλουν να προσέρχονται στο σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις: 

  • Μια φορά το μήνα για να πληροφορούνται την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών.
  • Στο τέλος κάθε τριμήνου για τη βαθμολογία. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση αδυναμίας προσέλευσης, οι έλεγχοι θα δίνονται μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του γονέα/ κηδεμόνα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. 
  • Όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τον Δ/ντή ή τον εκπαιδευτικό της τάξης.
  • Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου.
  • Στις ειδικές συγκεντρώσεις Γονέων και Κηδεμόνων.

Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ο πρώτος που ενημερώνεται είναι ο γονέας/ κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

Για τη συμμετοχή του μαθητή σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης το σχολείο μπορεί να ζητήσει τη συναίνεση του γονέα/ κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Αυτή η συνεργασία εμπεριέχει σημαντική ευθύνη και πρέπει να γίνεται με προσοχή.

Οι γονείς/ κηδεμόνες οφείλουν να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές στο σπίτι ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων στην κεντρική είσοδο του σχολικού κτιρίου ή στην ενημερωμένη ιστοσελίδα του σχολείου (http://2dim-markop.att.sch.gr) ή λαμβάνουν στα mailεπικοινωνίας τους.

Κανένας γονέας/ κηδεμόνας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί μαθητή  στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύπτει ενημερώνουν τον δάσκαλο της τάξης ή τον Διευθυντή, οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα. Συνιστάται οι γονείς να αποφεύγουν τις δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τυχόν θέματα που ανακύπτουν και αφορούν τη σχολική μονάδα. Αυτά καλό είναι να επιλύονται εντός σχολικής μονάδας  σε κλίμα διαλόγου και αμοιβαίας εμπιστοσύνης.

Επίσης, δεν επιτρέπεται άτομα ξένα προς τη σχολική κοινότητα να δίνουν πράγματα στους μαθητές. Μόνο οι γονείς και ύστερα από έλεγχο του εφημερεύοντα.

Κανείς ανήλικος, που δεν είναι μαθητής του σχολείου ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια.

Οι γονείς/ κηδεμόνες που συνοδεύουν τα παιδιά τους στο σχολείο το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι αυτά εισήλθαν στο προαύλιο, αποχωρούν. Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στις αίθουσες, την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Οι γονείς/ κηδεμόνες εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια από τον Διευθυντή  ή προγραμματισμένο ραντεβού.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων (ΣΓΚ) αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών. Ο ρόλος του είναι επικουρικός, υποστηρικτικός και θεμελιώδης. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία με τον ΣΓΚ για την προαγωγή του σχολικού έργου.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΜΥΝΑ

Το σχολείο διαθέτει σχέδιο πολιτικής άμυνας, το οποίο και θα θέσει σε εφαρμογή σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Στο σχέδιο αυτό αναφέρονται με λεπτομέρειες οι ομάδες εκπαιδευτικών που είναι επιφορτισμένες με συγκεκριμένο καθήκον.  Το σχέδιο αυτό υλοποιείται με ασκήσεις ετοιμότητας για προληπτικού λόγους τρεις, τουλάχιστον, φορές ετησίως. Σε περίπτωση σεισμού οι μαθητές ακολουθώντας τις οδηγίες του δασκάλου τους:

Σε περίπτωση που χρειάζεται να εκκενωθεί το σχολείο δίνεται το σύνθημα του συναγερμού, που είναι διακεκομμένα κτυπήματα (τρεις φορές) του κουδουνιού, και οι μαθητές καθοδηγούμενοι από το δάσκαλο με τον οποίο έχουν μάθημα εκείνη την περίοδο:

Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης οι γονείς/ κηδεμόνες θα μπορούν να παραλάβουν τα παιδιά  τους από τους χώρους καταφυγής που έχουν οριστεί κατά σειρά τάξης, όπως έχει καθοριστεί στο σχέδιο πολιτικής άμυνας του σχολείου, γνωστοποιηθεί σε μαθητές και γονείς μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα του σχολείου ή/και αποστολής ενημερωτικού mail.

           Ο χώρος καταφυγής  έχει οριστεί το γήπεδο του ΜΠΑΣΚΕΤ

Χώρος καταφυγής Β

Χώρος καταφυγής Α

ΕΤ.

Ο Κανονισμός που κρατάτε στα χέρια σας στηρίζεται στην ισχύουσα Νομοθεσία και στις Σύγχρονες Παιδαγωγικές και Διδακτικές αρχές και αξίες. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες της εκπαιδευτικής κοινότητας αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει, για να πετύχει τους στόχους και το υψηλό του όραμα. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της Παιδαγωγικής Επιστήμης και την Εκπαιδευτική Νομοθεσία.           

Ο κανονισμός δίδεται στο Σχολικό Συμβούλιο προς ενημέρωση, αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου και αποστέλλεται στα mail επικοινωνίας των μαθητών συνοπτική παρουσίαση αυτού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος και θα αναθεωρείται κάθε Σεπτέμβριο με την έναρξη του σχολικού έτους.

Mαρκόπουλο,    ..  ……..   2022

                                                                                                    

Η Διευθύντρια    

ΓΚΛΙΑΤΗ ΕΛΕΝΗ

                                                                          ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α΄

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Κανόνες

1. Το πρωί στην αυλή

·                  Φτάνοντας στο σχολείο αφήνω την τσάντα μου στο καθορισμένο σημείο και περιμένω στην αυλή.

 

·                  Όταν χτυπήσει το κουδούνι, μπαίνω στη σειρά του τμήματός μου για πρωινή προσευχή και είσοδο στην τάξη.

2. Στην αίθουσα

·                  Κάθομαι στη θέση μου και ετοιμάζω τα πράγματά μου χωρίς καθυστερήσεις.

·                  Προσέχω την ώρα του μαθήματος και δεν ενοχλώ τους συμμαθητές μου.

·                  Αν δεν καταλαβαίνω κάτι, ζητώ το λόγο ευγενικά για να μου λυθεί η απορία.

·                  Συνεργάζομαι με τους συμμαθητές μου. Σέβομαι και ενθαρρύνω την προσπάθεια των συμμαθητών μου και γενικά συμπεριφέρομαι στους άλλους όπως θέλω να μου συμπεριφέρονται κι εκείνοι.

 

·                  Αν έχω σοβαρό λόγο να βγω έξω, ζητώ διακριτικά την άδεια.

3. Στο διάλειμμα

·                  Όταν κτυπά το κουδούνι για διάλειμμα, βγαίνω ήρεμα έξω παίρνοντας ότι μου χρειάζεται (φαγητό, νερό) και η αίθουσα αδειάζει για να αεριστεί.

·                  Την ώρα του διαλείμματος κινούμαι και παίζω στους χώρους που έχουν οριστεί.

·     Παίζω ήρεμα σεβόμενος τους κανόνες, λύνω τις όποιες διαφορές μου με συζήτηση και για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθύνομαι στους εφημερεύοντες.

 

·                  Με το κτύπημα του κουδουνιού για μάθημα, μπαίνω στη σειρά του τμήματός μου και περιμένω το δάσκαλο/α για την επιστροφή στην τάξη. 

4. Σχόλασμα

·                  Ετοιμάζω την τσάντα μου και αφήνω το θρανίο μου καθαρό.

·                  Παίρνω τα προσωπικά μου είδη (μπουφάν, μπλούζες. καπέλο) για τα οποία είμαι υπεύθυνος.

 

·                  Περιμένω στον χώρο που έχει οριστεί για την αναχώρηση μέχρι να έρθουν να με παραλάβουν οι δικοί μου άνθρωποι.

5. Γενικοί κανόνες

·                  Διατηρώ τα βιβλία και τα τετράδιά μου καθαρά και τακτοποιημένα και βάζω στην τσάντα μου μόνο τα απαραίτητα σύμφωνα με το πρόγραμμα.

·                  Φροντίζω για τη διατήρηση της καθαριότητας όλων των χώρων.

·                  Προσέχω και δεν προκαλώ φθορές στα πράγματα του σχολείου μου (θρανία, καρέκλες, πίνακες, τοίχους).

·                  Σέβομαι τα πράγματα των συμμαθητών μου όπως τα δικά μου και αν βρω κάτι που δεν μου ανήκει, το παραδίδω στο δάσκαλό μου.

·                  Συμπεριφέρομαι με ευγένεια και σεβασμό προς όλους.

·                  Προσφέρω τη βοήθειά μου σε όσους τη χρειάζονται.

 

·                  Συμμετέχω ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες - εκδηλώσεις του σχολείου.

 

 

 

Επικοινωνία

Διεύθυνση: Μυρρινούντος 22,
Μαρκόπουλο Αττικής, 19003

Τηλέφωνο: 22990-25433

Fax: 22990-25433

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.